Curry dla dzieci

Curry dla dzieci

🥦Święta już za nami. Czas na chwile zdjąć ryby z naszego talerza i je na coś mniej świątecznego. Czas na ostatnią kulinarna podróż tego roku.

🍅Wsiadamy do samolotu i lecimy dalej. Gdzie tym razem ? Indie ! 

🥕Jednym z najbardziej znanych dań kuchni indyjskiej jest curry. I to właśnie przepis na ten posiłek dzisiaj dla Was mam. 

🥦Jest to jednak danie, które nie jest pierwszym wyborem w przypadku obiadów dla dzieci. Wszystko jednak zależy od sposobu przygotowania i PERSONALIZACJI składników. Tutaj pozwalam Wam na dużą swobodę. Wybierzcie warzywa, które Wasze dzieci lubią najbardziej, a stworzycie dzięki temu idealną mieszankę wartości odżywczych oraz oczywiście SMAKOWYCH ! 🙂 

🥬Zabierzmy się więc za przygotowanie curry dla dzieci. Co będzie potrzebne ? 

Curry dla dzieci
Curry dla dzieci – Składniki

Curry dla dzieci – Składniki

  • 2 czubate łyżeczki curry
  • 1 duża cebula
  • 1 puszka krojonych pomidorów (w sezonie pomidorowym wykorzystajcie świeże pomidory, ok 300g zmiksowanych najlepiej ze skórką)
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • warzywa korzeniowe: 2 marchewki, 1/2 batata, ziemniak 
  • inne warzywa: 2 łodygi selera naciowego, 1/2 papryki
  • warzywa zielonolistne: 1 kapusta bok choy,szpinak
  • źródło białka: 2 kostki tofu, ok. 400g, filet z indyka, ciecierzyca, soczewica
  • 1 pomarańcza
  • szczypiorek
  • sól

🌽Tak jak wcześniej wspomniałam – składniki są zawsze do modyfikacji. Ważne, żeby znalazły się produkty z każdej z wspomnianych grup – korzeniowe, liściaste, źródło białka itd. Ale jakie produkty z tych grup wybierzecie ? Jest to Wasz wybór. Wiemy jak różne są preferencje Waszych pociech, dlatego właśnie curry dla dzieci daje Wam możliwość personalizacji. 

🍅Składniki już są. Co więc z nimi zrobić ? 

  1. W garnku na malutkim ogniu podgrzewamy curry (samą, suchą przyprawę) tak, żeby wypuściła aromat. 
  2. Następnie do garnka dorzucamy cebulę pokrojoną w ósemki , dolewamy pomidory w puszce, całość nakrywamy pokrywką i gotujemy przez około 15-20 minut.
  3. W międzyczasie przygotowujemy warzywa: obieramy i kroimy warzywa korzeniowe, bardziej miękkie, zielonolistne i tofu. Podstawa jest, żeby kroić w średniej wielkości kawałki- żeby nasze curry miało fajną konsystencję i było w niej co gryźć, ale żeby też wszystko się szybko ugotowało.
  4. Kiedy cebula będzie miękka, ściągamy garnek z ognia i dolewamy do niego puszkę mleka kokosowego. Całość blendujemy do idealnie gładkiej konsystencji.
  5. Do dużego garnka przesypujemy warzywa korzeniowe, zalewamy je sosem curry i gotujemy około 10-15 minut. Następnie dodajemy pokrojoną pomarańczę i warzywa miękkie (papryki, cukinie, selery naciowe…) i gotujemy curry na dużym ogniu kolejne 5-7 minut.
  6. Kiedy warzywa będą ugotowane, dodajemy produkt białkowy i warzywa zielonolistne. Całość mieszamy, doprawiamy solą i curry.
  7. Serwujemy na gorąco, posypane szczypiorkiem, najlepiej z ryżem albo dobrym pieczywem indyjskim. 
Curry dla dzieci
Curry dla dzieci – Przygotowanie

Smacznego ! 

🥦Jaki kraj chcecie odwiedzić następnym razem ? 

Może Cię też zainteresować: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.