Hot-dogi dla dzieci

Hot-dogi dla dzieci

Jedna z potraw, które dla Was przygotowałam już na blogu – włoskie zapiekanki. Mam nadzieję, że przypadł Wam i Waszym pociechom do gustu ! Jeśli jeszcze nie mieliście szansy go wypróbować zachęcam do zapoznania się z poprzednim postem!

Dzisiaj bierzemy pod lupę kolejną szybką wersję obiadu – hot-dogi dla Waszych dzieci.

🥖Hot dogi często znajdziemy w barach fast-food, na stacjach benzynowych, czy nawet sklepach spożywczych. Te wersje produktu często zawierają parówki z niską zawartością mięsa, bułki do hot-dogów nie są zrobione z pełnowartościowej mąki, sosy powstają na bazie majonezu, a o warzywa często bardzo ciężko. Wszystko to prowadzić może do rozwoju otyłości u Naszych pociech.  Jak przygotować je tak, żeby samkowały dziecku tak samo jak te w restauracji, ale żeby miały wartość odżywczą, która zadowoli każdego rodzica ?

🌭 Hot dogi sprawdzą się idealnie jeśli Twoje dziecko nie przepada jeszcze za warzywami. Mogą być pierwszym krokiem do włączenia ich do diety. Zamiast dodawania dużej ilości, zacznijcie dosłownie od plasterka ogórka. Małymi kroczkami przyzwyczaisz dziecko do tych produktów, dzięki czemu zwiększanie ich porcji będzie łatwiejsze.

Nie mama dla Was ścisłego przepisu, a za to bazę, którą możecie dowolnie modyfikować !

Składniki:

  1. Pełnoziarniste pieczywo – może to być bułka, bagietka, a nawet kawałek przypieczonego chleba.
  2. Parówka z minimum 95% zawartością mięsa.
  3. Ulubione warzywa – sałata, ogórek, pomidor, papryka – jakie tylko lubicie.
  4. Jogurty naturalny (do przygotowania domowego sosu)
  5. Ulubione zioła i przyprawy: bazylia, oregano, czosnek (do przygotowania domowego sosu)
hot-dogi dla dzieci w domowej odsłonie

Przepis:

  1. PIeczywo lekko podpiecz, żeby było chrupkie – wystarczy 5 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
  2. W między czasie przygotuj garnek z wrzącą wodą i zagotuj parówkę.
  3. Warzywa pokrój na kawałki. Najlepszą formą będą plasterki – nie będą wypadać z bułki 🙂
  4. Kiedy warzywa są gotowe – czas na sos ! Zmieszaj jogurt naturalny z ulubionymi przyprawami, dodaj odrobię soku z cytryny dla wzmocnienia smaku i odstaw na ok. 10 min.
  5. Kiedy bułka i parówka będą gotowe pozostaje tylko włożyć wszystkie składniki razem do bułki i skropić sosem.
  6. Ostatni krok spodoba Wam się najbardziej – potrawa jest już gotowa, tak więc czas zaprosić dzieci do stołu i cieszyć się pysznym smakiem hot-dogów.

Smacznego !

Zapraszam Was również na instagrama, gdzie znajdziecie jeszcze więcej porad dotyczących wprowadzania nowych produktów do diety dziecka, a także wiele innych wskazówek !

🍅 Koniecznie podzielcie się Waszymi modyfikacjami tego przepisu!

Może Cię też zainteresować:

  1. Ciasteczka z kawałkami czekolady
  2. Żywienie zbiorowe – pytania przed rozpoczęciem współpracy
  3. Gdy dziecko nie chce jeść … 7 zdań które mogą Ci pomóc!
  4. Dieta dla dziecka latem – czas na wdrażanie nowych nawyków?
  5. Neofobia żywieniowa u dzieci – co mogę zrobić?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.